sobota 28. dubna 2018

Na cestách



Na cestách

Tak jsem v Evropě!
Minulý týden, ve středu a ve čtvrtek 18. a 19. dubna, jsem se společně s asi sedmdesáti kněžími a řeholníky účastnil diecézního setkání. S novým biskupem z Bouar jsme se snažili porozumět výzvám, které přináší aktuální situace, zejména pokud jde o bezpečnost - téměř polovina farností se nachází v oblastech, ve kterých není bezpečno, protože je okupují bandy rebelů. Jde ale zároveň o bezpečnostní témata s ohledem na budoucnost: co dělat a jak to dělat? Mimo jiné zvažujeme na podzim opětovné znovuotevření vzdělávacího centra pro katechety.

Setkání ukončujeme společnou eucharistií v kapli sester Klarisek, které předcházela schůzka s biskupem, kněžími, řeholníky a řeholnicemi z diecéze. Ve čtvrtek odpoledne odjíždím už kolem 4.30 do Baora, abych dorazil do Bangui, stihnul pár schůzek a na letišti včasné odbavení. Podvečer vyrážím letadlem do Paříže, kde jsem v sobotu ráno a pokračuji pak do Janova. Na letišti mě přivítají spolubratři z Arenzana, vezmou mě do Cunea, kde strávím pár dní s rodinou.
A v pondělí a v úterý už jsem v Praze. Setkávám se se svými spolubratry u Pražského Jezulátka a proběhne několik setkání. V pondělí podvečer se účastním setkání s náměstkem českého ministra zahraničních věcí Martinem Tlapou, českým velvyslancem v Nigerii Pavlem Mikešem, zástupci Ministerstva zahraničních věcí ČR a s přáteli z nevládní organizace SIRIRI, s nimiž spolupracujeme roky. Druhý den navštívím ještě biskupa Václava Malého, který byl před dvěma roky ve Středoafrické republice.
 
A teď jsem už zase v Itálii, budu tu několik týdnů. Ve čtvrtek 3. května se uskuteční prezentace nové knihy "Odvahu: musíme bojovat, abychom Bůh mohl zvítězit". Právě včera jsem výtisky převzal ještě čerstvé z tiskárny! Kniha má více než 300 stránek, je na nich zachyceno to, co jsem napsal do blogů v posledních letech. Zahrnuje informacemi o zemi, o tom, co zažíváme na misiích, při vzdělávání, v oblasti zemědělství a mnoho dalšího! Na této stránce je možné si ji objednat (zatím pouze v italštině): 













Žádné komentáře:

Okomentovat