sobota 24. února 2018

Projekty a úspěšnhttps





Projekty a úspěšné realizace
V sobotu 17. února, je to právě týden po slavnostním biskupském svěcení, jsem se znovu vrátil do Bouar. Dopoledne jsem krátce navštívil Zemědělský veletrh, který zde organizují P. Benjamino a Charita. Odpoledne se vracím do Bozoum, ale nejedu sám: jsou se mnou Fabrice Martin a Ludmila Böhmová z nevládní organizace SIRIR.ORG z Prahy. Zůstanou ještě dva týdny v Bozoum a týden v Bangui, aby monitorovali vzdělávací program "Škola hrou v SAR" (jde o novou metodiku pro učitele prvního stupně základní škol, která při výuce dětí skvěle funguje). A díky SIRIRI nám pomáhá i Ministerstvo zahraničních věcí České republiky. V roce 2017 jsme byli schopni léčit a pomoct více než 14.000 lidem postiženým AIDS a jejich rodinám, mohli jsme podpořit více než 58.000 vysídlených lidí:
Včasná diagnostika, kompletní lékařská vyšetření a biologické rozbory     
 3.183
Poskytnutí léků na léčení oportunních nemocí
 3.077
Poskytnutí vyvážené stravy
 1.993
Poskytnutí mikrokreditů
    188
Zápisy ve školách a poskytnutí školních potřeb
 2.042
Lékařské ošetření poskytnuté ženám HIV pozitivním
 3.847
Pomoc vysídleným obyvatelům z města Bocaranga
58.790
Celkový počet podpořených osob
73.120

V pondělí jsem měl jet do Bangui na schůzku se zástupci Charita a měl jsem odletět letadlem. Jenže jenom „měl jsem,“ protože po tříhodinovém čekání na ploše mě nakonec informovali, že letadlo nemůže přistát kvůli prachu (zaneseném sem v tyto dny větrem ze Sahary). V 16 hodin tedy vyrážím autem směr Baoro, kam přijíždím kolem 19. hodiny. Přespím u spolubratrů a v úterý musím vyrazit už ve 3:30, abych byl za pět hodin jízdy v Bangui. (Je to 400 km.)
Setkávám se s naší komunitou a mám radost, když vidím, jak realizace různých projektů dobře pokračuje. Budoucí Zemědělská škola roste před očima: výroba cihel z hlíny, zpevněné cementem (díky stroji firmy Hydraform), přináší vynikající výsledky. Také jsem se setkal s P. Anastasiem, je stále svěží, navzdory svému věku (nesmí se to říkat, ale je mu osmdesát!). S potěšením se také setkávám s P. Marie Philippe, francouzským karmelitánem, který s námi zůstane několik měsíců a bude tu vyučovat. V 11:30 přijíždím do ústředí Charity ve Středoafrické republice, ale schůzka je odložena až na další den, protože zástupci z některých diecézí ještě nepřijeli. Ve středu ráno tedy konečně můžeme zahájit setkání. Jsem zodpovědný za Charitu z diecéze Bouar a jsem rád, že jsem ve společenství s ostatními u tohoto dobrodružství, které tu je pro to, aby sloužilo zdejšímu lidskému společenství, v solidaritě a lásce. Charita je tu přitomna v zemi, počínaje každou farností až po veliké projekty. Dopoledne se ještě musím zastavit v ústředí organizace FAO, abych podepsal jménem karmelitánských otců smlouvu, která definuje působení FAO v našem zemědělském centru na Karmelu. S finanční podporou italské vlády dostane 1 500 mladých lidí možnost studovat a prakticky si procvičovat získané znalosti v oblasti zemědělství a chovu hospodářských zvířat. Ve večerních hodinách dorazil malý deštík, který mě doprovázel na cestě zpátky. Ve čtvrtek ve 12 hodin jsem se zas vrátil konečně do Bozoum.



Foire Agricole Bouar


I nuovi disegni didattici
les fresques didactiques

P.Marie Philippe e la Scuola di Agricoltura
p.Marie Philippe et l'école d'Agriculture










Žádné komentáře:

Okomentovat