pátek 15. prosince 2017

Návrat



Scorci di Yaounde


Návrat
Krok za krokem život dál pokračuje.
Minulou sobotu jsem opustil hlavní město Kamerunu Yaoundé a odjel jsem do přístavního města Douala. Cestuji autobusem, což je velmi pohodlné, i když zdlouhavé, protože ujet 250 km trvá čtyři hodiny a půl. V neděli ráno se ještě pozdravím se sestrami z řádu Milosrdenství v Douala, pak jedu na letiště a s malým zpožděním odlétám letadlem ve 13 hodin do Bangui.
Tam se v rychlosti setkávám s přáteli a oceňuji jejich vynikající práci. Probíhají zde přípravy, směřující k výrobě hliněných cihel, práce začnou (doufám) v lednu. V pondělí ráno v 6.30 jsem už zase na letišti a musím absolvovat dlouhé čekání. Měl jsem odletět do Bouar letadlem MINUSCA (modré přilby OSN), ale místo v 11 hodin letadlo startuje až kolem 13.30. Jde o typ ruského letadla Antonov, jako o tom informuje uvnitř letadla posádka. Ve 14.30 jsem v Bouar a můžu dál pokračovat směr Bozoum, kam přijíždím kolem 17. hodiny. Poté, co se nedávno zotavil Alberto, jede se mnou do Bozoum nyní tento zubař, aby zde byl týden k dispozici v naší zubní ordinaci. 

V těchto dnech pokračuje návrat vysídlených rodin, které k nám před časem uprchly z Bocaranga. Po téměř dvou měsících se mnoho rodin rozhodlo vrátit se domů. Bude to velmi obtížné (mnozí budou muset znovu postavit své domy), ale je to lepší řešení než přežívat daleko od domova. Pokusíme se jim i nadále pomáhat.







Bangui

cantiere per la fabbricazione dei mattoni
le chantier pour la fabrication des briques


Arrivo a Bouar

Alberto, il dentista, all'opera




Žádné komentáře:

Okomentovat