středa 21. prosince 2016

Zdravím tě, Itálie!





Zdravím tě, Itálie!
Všechno je bílé... Včera napadlo trochu sněhu. Je to jeden z (mnoha) darů, které dostávám tady v Itálii. Ve čtvrtek 22. prosince se vracím do Bozoum, dorazím tam 24. prosince, právě včas na půlnoční mši (kterou budeme slavit kolem 19 h, jednak z důvodů bezpečnosti a jednak je to tu tak obvyklé).

Je to pro mě výjimečné, být v Evropě před Vánocemi... Žít v Itálii je nádherné. Jsou tu krásná místa, poznamenaná staletým úsilím, které nechávalo v průběhu mnoha let krásu pro ty, kteří přicházejí po nás. Krása je vidět ve městech, v kostelích, na cestách, polích, vinicích, rýžovištích i v krajině... Žijí tu nádherné lidé, otevření a vnímaví. Potkal jsem jich mnoho. Na svých cestách jsem najezdil podle tachometru téměř 7000 kilometrů. Vždycky mě ohromí zahlédnout tolik vřelosti a ochoty pro Bozoum a Středoafrickou republiku.

Setkal jsem se 200 studenty na Universitě v Cuneu, měl jsem řadu dalších setkání, přednášek a promítání o Bozoum v mnoha farnostech a komunitách. Setkal jsem se s velkým zájmem. Prostí lidé, kteří mají jen to nutné k životu, ale jsou ochotni dělit se s těmi, kteří mají ještě méně. Muži a ženy plní naděje, kteří i přes vlastní obtíže vědí, jak je důležité milovat, věřit a doufat. Muži a ženy, kteří bez ohledu na svůj věk a vrásky zmírňují únavu a strádání druhých a často přes obtíže svědčí o Radosti a Víře.

Děkuji vám všem. Děkuji svým spolubratrům, kteří mě vždy přijímají s radostí. Děkuji své rodině, která mě doprovází s pochopením, ale také s bolestí, protože žijeme od sebe příliš daleko. Děkuji přátelům. Děkuji mnoha dalším, jejichž oči září sdílením lásky. Je pravda, že v tomto období před Vánocemi nás všude obklopuje mnoho rozptýlení a tolik věcí, které se zdají nezbytné, jsou zvučné, blýskavé, ale od Světla jsou velmi vzdálené...

Za pár dní už budu budu v Africe, v Bozoum, přijedu tam právě v době, kdy tam budeme slavit Vánoce. Rozhodně tam jsou Vánoce jednodušší a já doufám, že budu i méně nepozorný.

Přeji vám co nejhlubší prožití Vánoc. Vánočních svátků, ve kterých je Světlo toho, který je Bůh a vzal na sebe lidské tělo, aby v nás víc a víc mohl působit Bůh... a skrz nás také v dalších mužích a ženách, kteří se mohou stávat víc a víc svobodní.
Šťastné a radostné Vánoce!



le grandi Marisa e Luisella del Baramò (sorella e nipote...)

Bologna







Žádné komentáře:

Okomentovat