pondělí 16. listopadu 2015

Svět se zbláznil



Aerorporto di Bangui, con i 40.000 rifugiati...
L'Aéroport de Bangui, avec 40.000 déplacés

Svět se zbláznil
Odcestoval jsem do Kamerunu, abych navštívil naše karmelitánské komunity, které jsou v Yaounde, v hlavním městě země. A to je místo, kde se dovídám hroznou zprávu o útocích v Paříži: tolik smutku a pocitu (odhalené) křehkosti a vystavenosti každému nebezpečí a především nebezpečí šílenství těch, kteří se nebojí zneužívat Boha, aby zabíjeli a ničili. Ale také svět, evropský a západní, který se zdá být stále více a více na cestě ke zničení a zničení kořenů vlastního života a historie...
V pondělí jsem v malém letadle OSN letěl z Bozoum do Bangui, kam jsem přiletěl kolem 15. hodiny, trochu omámený vibracemi a vzduchovými kapsami.
V úterý pokračuji z Bangui do Doualy (hlavní město ekonomiky) a den po příjezdu tam dorazím do Yaounde, kde jsem přijat v naší komunitě Nkolbisson, kde jsou otcové různých národností (včetně dvou z mé řeholní provincie) a mladí ve formaci. Jsem tu, abych viděl hlavně dva mladé Středoafričany, bratra Christo a bratra Michaela, kteří tu studují teologii.
Město Yaoundé je značně velké, s nepřehledným provozem, a s mnoha lidmi, kteří kupují, prodávají... Je působivé vidět schopnost lidí vynalézat práci!
V sobotu se účastním v naší farnosti v Nkoabang skládání slavných slibů dvou mladý Kamerunců, bratra Jeana Baptiste a bratra Martiala: je to jejich konečný závazek v rodině karmelitánů.
Je nás mnoho, v kostele plném lidí, plném i barev, tance a modliteb.
Po obřadu (který začal v 10:30 a skončil ve 14:00...) si dám nějaké to sousto s oslavenci, a pak jedu do Douala. Myslel jsem si, že poletím letadlem, ale společnost zrušila let, a tak jsem jel autobusem ... low-cost ... za méně než 5 € mám nárok na místo, a také na přehlídku divů během jízdy! Autobus se často zastaví a nabírá lidi, na místech, kde je zácpa, do něj nastupují prodejci s lahvemi, arašídy, smaženými banány atd ... Ke konci jízdy nastupuje skutečný showman, který dělá reklamu na vodu, a pak také na sladkosti, a vše prodá velmi sympatickým způsobem!
Ve 22.00, po pěti hodinách cesty dlouhé 250 kilometrů, přijíždím konečně do Douala, a nacházím připravený pokoj. A jsem připraven se brzy zas vrátit do Středoafrické republiky, kde probíhají přípravy na návštěvu papeže, která je plánována na 29.-30. listopadu, ale kde stále napětí zůstává velmi vysoké!




Fr.Jean Baptiste con il Provinciale di Milano, p.Attilio











Žádné komentáře:

Okomentovat