sobota 15. srpna 2015

Dneska je svátek!


Padri e studenti in formazione a sant Elie, Bouar



Dneska je svátek!
Dnes je svátek Nanebevzetí Panny Marie. Byla vzata do nebe s duší i tělem, což je předobraz, připomínka a konkrétní dar pro každou ženu a každého muže, který v sobě nese jako ona žízeň po nekonečnu. Dnes v sobotu 15. srpna je zkrátka i tady ve Středoafrické republice sváteční den. Žádné dopravní zácpy při jízdách k moři jako je to ve svátečních volných dnech v Itálii. Ale pro ty, kteří se rozhodnou, je to chvíle volna a času na modlitbu. Jako už tradičně, vyrážíme na malou pouť do Doussa, vesnice vzdálené 4 km od Bozoum, kde slavíme eucharistii.
Uplynulý týden byl relativně klidný, aspoň tady u nás. Odjel jsem ve čtvrtek do Bouar, 500 km jsem byl na cestách, tam a zpět po silnicích, které jsou stále horší a horší. V Bouar jsem se setkal se členy naší komunity. Tyto dny tráví naši mladí s francouzským knězem, otcem Luc Marie, který s nimi probírá spisy naší zakladatelky sv. Terezie z Avily. Účastní se tohoto setkání mladí lidé ze Středoafrické republiky a Kamerunu, je to viditelný obraz naděje! V Bouar jsem v dalších dnech přítomen zasedání místní Charity a sdružení Spravedlnost a mír, protože mám v diecézi odpovědnost za chod těchto organizací. Na cestě zpět se zastavuji v Baoro, abych si prohlédl, jak dopadla stavba kostela v Kouisso Baguera. Tuto stavbu zahájil před několika lety nedávno zemřelý otec Renato, postavil ho Enrico Massone a dokončena byla právě v těchto dnech, i se zvonicí a obrazy uvnitř na stěnách. Práce trvaly velmi dlouho, ale jsem rád, že tu nakonec přece jen vzniklo místo pro tichou chvíli a modlitbu.



la chiesetta di Kouisso Baguera

strade routes roads....







Žádné komentáře:

Okomentovat