neděle 12. července 2015

Týden v Bozoum




Týden v Bozoum
Po odjezdu z Yaounde, hlavního města Kamerunu, v 6 hodin ráno jsem po asi 13 hodinách cesty přijel v sobotu večer do Bouar, kde jsem strávil noc.
V neděli ráno jsem přijel do Baoro, kde jsem slavil mši v naší farnosti zasvěcené Pražskému Jezulátku a odpoledne jsem konečně dorazil do Bozoum!
Týden proběhl poměrně klidně v průběhu různých setkání, prací venku (stavba kurníku u internátu krásně pokračuje) a přípravou zápisů v našich školách (mateřská škola, základní a střední). V těchto dnech chlapci a děvčata z maturitní třídy skládali zkoušku BC (Brevet des collèges) a všichni byli úspěšní (100%)!
V těchto dnech se počet uprchlíků, většinou muslimů, zvyšuje. Je to dobré znamení, že se vracejí zpět, ale problém je ten, že mají mnoho těžkostí poté, co přišli téměř všechno během války.
V jiných částech země začalo nesměle sčítání lidu kvůli volbám, které se budou konat v říjnu a listopadu. Pro tuto chvíli je sčítání omezeno na Bangui a účast populace není vysoká. Myslím, že lidé jsou velmi unavení a znechucení...
Poslední zpráva: ve stáncích se oběvuje nové číslo časopisu "Le Saint Michel": tady je najdete: https://drive.google.com/file/d/0B8xHb5_hvSzRdF9sVHAtNmw2N28/view?usp=sharing









Baoro


Žádné komentáře:

Okomentovat