neděle 26. dubna 2015

Kilometry strávené na cestách



Kilometry strávené na cestách
Po biřmování v neděli 19. dubna zahájili chlapci a děvčata z našeho gymnázia sv. Augustina dvoutýdenní stáž v různých nevládních organizacích, které jsou zastoupené v Bozoum (ACTED, Poles de Developpement, INTERSOS) a také v naší spořitelně. Jsou to velmi důležité zkušenosti, které je staví před svět práce, a také doufáme, že jim pomůžou pochopit rozdíl mezi školou a životem ...
V úterý jsem se vydal na cesty. Po zastávce v Baoro jsem v odpoledních hodinách dorazil do Bouar kvůli několika schůzkám a jednání. Ve středu odpoledne jsem se přidal k otci Marcellovi a spolu s ním se vydáváme do Kamerunu. Hned za hranicemi, v Garoua Boulay, se setkáváme s Yousufem, muslimským přítelem, který musel uprchnout z Bangui v loňském roce, a který zde zahájil chov slepic. Nyní jich má "jen" 26 000, ale očekává, že brzy dosáhne počtu 100 000 slepic!
Ve čtvrtek jsme se dostali do Yaoundé, které je vzdálené více než 1 100 km od Bozoum. Silnice jsou dobré, ale je tam mnoho potíží s policií, která "straší" bariérami ...
Tady v Yaoundé navštěvujeme karmelitánské komunity v Kamerunu, a také otce Domenica a Marca z naší provincie, kteří jsou zde, aby tu pomohli ještě spolu s otcem Maria-Josefem z Francie. Jsou tu i dva z našich mladých řeholníků ze Středoafrické republiky, kteří studují teologii.
V sobotu ráno jsem odjel do Douala, kde jsem koupil několik knih pro naše školy, a navštívil jsem i jednu čínskou firmu kvůli nákupu přístroje na loupání rýže pro Bozoum.
Odhaduji, že se v pondělí - po ujetí dalších stovek kilometrů - vrátím zpět do Středoafrické republiky.
zde je odkaz na poslední číslo Misionářského přátelství v českém jazyce












Douala


Žádné komentáře:

Okomentovat