pondělí 30. června 2014

Balón, děti a křty







Balón, děti a křty 
V pondělí jsem začal cestu zpět do Afriky a v úterý jsem dorazil do Bangui. Letěli jsme nad nejvíce zdevastovanou oblastí hlavního města s hrozným výhledem na stovky a stovky zničených domů. 
Protože (NE)jsem velký fotbalový fanoušek, tak jsem - v úterý po návratu do Bangui - překvapený, když vidím ceduli oznamující zápas Světového poháru, který bude promítán v uprchlickém táboře na Karmelu. Mezi stany, které dávají křehké a nejisté útočiště asi šesti tisícům lidí, někdo nainstaloval satelitní anténu, televizor a generátor, a vše je zorganizováno tak, aby byl umožněn televizní přenos... 
Ve středu jsem pořád ještě v Bangui, a tak jdu do města, abych se setkal s některými lidmi. Doprovází mě Maurizio Dischino a Carlo Petruzziello, novinář a kameraman TV 2000, kteří jsou tu na týdenním pobytu. Ve škole, kterou otevřeli Přátelé Středoafrické republiky, nacházím Moniku, italskou dobrovolnici a sestry z Madagaskaru, které mě požádaly, abych požehnal sochu Dítěte Ježíše. Ta je obklopena několika sty dětí, kterým jsem vysvětlil význam této sochy, a pak jsme se společně modlili za všechny děti a za mír ve Středoafrické republice. 
Cesta z Bangui do Bozoum je vždy dobrodružství! Na cestě narazíme na devět bariér antibalaka, sedm bariér řádné armády, dále na vojenské kolony a na konvoj asi čtyř set kamionů, které jedou s doprovodem dolů do hlavního města... 
V Bozoum navštívím spolupracující iniciativy, pak celé město, a to společně s Mauriziem a Carlem z TV 2000 (která v těchto dnech bude ve zprávách v 18:30 vysílat jejich reportáže ze Středoafrické republiky). Po návratu ze čtvrtí Bozoum jsem ohromen tím, jak moc jsou zničené! 
A dnes, v neděli 29. červena, máme velký svátek: sto patnáct křtů, dvanáct prvních svatých přijímání a jedna svatba. Kostel žije modlitbami, barvami, písněmi a tanci... 
Navzdory všemu!





























Žádné komentáře:

Okomentovat