neděle 27. dubna 2014

Velikonoce, Praha atd.



Cuneo e le sue montagne
Cuneo, ma ville, et ses montagnes




Velikonoce, Praha atd.

Slavil jsem velikonoční vigílii ve farnosti, v Cuneu. Myšlenkami jsem v Bozoum.
S těmito slovy papeže Františka v srdci :
"Pokud si myslíme, že se věci nezmění, vzpomeňme si, že Ježíš Kristus zvítězil nad hříchem a smrtí a je plný moci. Ježíš Kristus skutečně žije. Jeho vzkříšení není minulostí; je životní silou, která pronikla do světa. Je pravda, že mnohokrát se zdá, že Bůh neexistuje: vidíme nespravedlnost, bezbožnost, lhostejnost a krutost, které se neumenšují. Každý den se na světě rodí krása, která povstává proměněná dramatem dějin. To je moc vzkříšení. Vzkříšení Krista na každém místě plodí zárodky tohoto nového světa, protože již proniklo do skrytého děje tohoto příběhu, a protože Ježíš nebyl vzkříšen nadarmo."

V úterý odjíždím do Prahy na setkání s bratry, kteří tam žijí a pracují při poutním kostele Pražského Jezulátka. Zde jsem se modlil a svěřil Bohu všechny: přátele a (možná) i nepřátele!
V Praze jsem poděkoval o.p.s. SIRIRI, která nám hodně pomáhá a setkal se s dobrovolníky z této organizace. Kromě podpory střední školy Saint Augustine v Bozoum, centra pro sirotky Arc en Ciel, zdravotní péči pro postižené atd., se nám se SIRIRI v letošním roce podařilo zapojit také Ministerstvo zahraničních věcí, které dalo finanční prostředky pro školy ve městě Bozoum a okolí (a díky tomu jsou všechny školy otevřené, což je téměř jedinečná věc ve Středoafrické republice v letošním školním roce).
V úterý večer slavíme osmé výročí SIRIRI a já jsem představil současnou situaci v Bozoum. Setkal jsem se s mnoha přáteli a dokonce i s maminkou a bratrem Vojtěcha, mladého muže z Plzně, který žije a pracuje tento rok v Bozoum.
Ve středu dopoledne máme schůzku na ministerstvu zahraničních věcí, kde jsem prezentoval výsledky probíhajícího projektu, a pak vysvětlil situaci ve Středoafrické republice.
V odpoledních hodinách jsem na Karlově univerzitě v Praze představil Bozoum a situaci těchto měsíců asi stovce vysokoškoláků, kteří projevili velký zájem.
Večer jsem strávil doma u Karola a Ludmily Böhmových, kteří jsou už více než jen přátelé (on je architektem školy svatého Augustina a jiných děl, ona je organizátorkou těchto dnů, tlumočnicí atd.). Zde jsem potkal i pražského světícího biskupa Václava Malého a další přátele, se kterými jsem se podělil o to, co zažíváme v Bozoum.
Ve čtvrtek se vracím do Itálie. Je to dlouhá cesta. Jedu přes Rovigo a Ferraru, a pak na setkání s přáteli a karmelitkami. Dne 25. dubna jsem se pozdravil s rodinou sestry Chiary, v městečku, kde je skvěle fungující farnost, která vznikla kolem školky, a je nesena více než padesáti let modliteb, přátelství a sdílení, a funguje díky obrovskému úsilí faráře otce Antenora.
Večer přijíždím do Deserta, kde se setkám s komunitou otců a dalšími přáteli.
A pokračujeme dál...!



Pasqua a Bozoum
Paques à Bozoum

Domenica delle Palme a Bozoum
Dimanche des Rameaux à Bozoum


Serata con SIRIRI a Praga
Soirèe avec SIRIRI à Prague

Praga
Prague





AL Ministero degli Affari Esteri a Praga
Au Ministère des Affaires Etrangères à Prague








Žádné komentáře:

Okomentovat