sobota 19. dubna 2014

Utrpení, smrt a vzkříšení




Buona Pasqua




Sulla tomba del p.Werenfried
Au tombeau du P.Werenfried

Utrpení, smrt a vzkříšení
V tyto dny se nacházím v Itálii, ale srdcem a myšlenkami jsem v Bozoum...
Co jsem dělal v těchto dnech ?
Byl jsem v jedné škole v San Rocco, blízko Cunea, abych tam představil Bozoum a SAR. Chlapci i dívky byli velmi pozorní a učitelé výborní. V sobotu, v předvečer Květné neděle, jsem sloužil mši v St. Pio, v jedné čtvrti Cunea. Mezi  přítomnými jsem zahlédl jednoho člověka, zdálo se mi, že ho znám. A opravdu - byl to jeden chlapec, který byl v semináři před mým odjezdem do Afriky v roce 1992. Přijel sem z Janova se svou ženou a synem!
V neděli jsem jel navštívit komunitu Turinského Karmelu, a potom jsem letěl do Frankfurtu v Německu. Přijel jsem navštívit přátele, kteří, mimo jiné, zajišťují překlad blogu do němčiny, a také proto, že je zde sídlo organizace Aid to the Church in Need (Pomoc církvi v nouzi), která dělá mnoho pro SAR v médiích a v dalších oblastech. Jde o organizaci vytvořenou géniem, odvážným holandským knězem otcem Werenfriedem. V roce 1946 si plně uvědomoval katastrofu, která postihla Německo, a začal hledat pomoc v Belgii a jinde... s odvahou rozbíjel hranice nenávisti a umožňoval tak vzkříšení! Je to organizace, která mě pozvala vysvětlit v Evropské unii situaci v SAR, a speciálně situaci v Bozoum. Díky Christine, Marcele, Evě a všem, kteří organizovali tuto cestu.
V pondělí odjíždím do Bruselu, kde strávím dva dny velmi důležitými setkáními s představiteli Evropské unie, novináři a lidmi, kteří mají zájem o SAR a naší zprostředkovatelskou práci v Bozoum.
Na Zelený čtvrtek se vracím zpátky právě včas, abych mohl slavit liturgii, kterou začíná velikonoční triduum, kdy si připomínáme dar eucharistie, kněžství a umývání nohou.
Tento týden jsem obdržel zprávy z Bozoum (ve vzdálenosti 60 km od města došlo ke srážkám a vojáci MISCA nepřijeli tvrdíce, že jim došlo palivo) a ze SAR (biskup z Bossangoy a tři kněží byli několik hodin drženi jako rukojmí rebely ze Seleky)...
Utrpení, smrt a (jak doufáme a věříme) vzkříšení...

here 2 interviews:
http://www.euractiv.com/sections/development-policy/peace-priest-car-aid-mission-victory-money-never-arrives-301657

http://www.euractiv.com/sections/development-policy/humanitarian-priest-it-easy-divide-world-armed-mobs-301658



Pirmavera tra pianura e montagna (la Bisalta)
Printemps

Torino
Turin

Alla sede della COMECE (Commmissione delle Conferenze Episcopali Europee)
à la COMECE


la Grand Place à Bruxelles


Bruxelles

Giovedì Santo
Jeudi Saint


Žádné komentáře:

Okomentovat